Een gelaagde whisky. Voor de één een allemansvriend en voor de ander een beetje een rare whisky. Begint rustig (tam) en wordt zelfs een beetje vlak, maar het tweede deel is hard met een korte afdronk. Er is geen ontwikkeling in de mond. De neus geeft hooi en caramel, in de smaak komt de caramel weer terug. In het begin komt er suikerspin, ook een beetje sherry, rozijnen, vanille, chocola en hij blijft zoetig met wat veen op de achtergrond. De afdronk blijft bij één deelnemer goed hangen en die vindt hem gewoon lekker. De smaakpiet ‘Pedro’ heeft goed zijn best gedaan en om de gelaagdheid te demonstreren werd de whisky vergeleken met twee bolletjes vanille ijs: het eerste bolletje met saus van rood fruit en het tweede bolletje met een goede espresso. Naast het vele commentaar een 3e plek in deze proeverij.